Ene-Margit Tiit Eesti lahendab rehkendusülesannet Rail Balticu ja neljarajaliste maanteede vahel (58)

Ene-Margit Tiit
, Tartu Ülikooli matemaatika emeriitprofessor
Copy
05.12.2022. Tallinn. Rail Baltica Estonia. Kaardivaade. Foto Eero Vabamägi, Postimees FOTO: Eero Vabamägi
05.12.2022. Tallinn. Rail Baltica Estonia. Kaardivaade. Foto Eero Vabamägi, Postimees FOTO: Eero Vabamägi Foto: Eero Vabamägi

«Kui sa tervet rehkendust teha ei jõua, tee pool,» on Oskar Lutsu «Kevadest» vanasõnana ringlema läinud õpetus. Seda on enamasti mõistetud kui hinnaalandust. Aga sellel on ka teine tahk, mis tegelikult hinnaalandust ei sisalda – tee vähemalt pool tööd korralikult valmis, lihtsalt töö poolelijätmine on see, mis edasi ei vii, kirjutab emeriitprofessor Ene-Margit Tiit.

Eesti riigil on lahendada suuremahuline, kahest osast koosnev transpordiülesanne, mille täitmist kontrollib Euroopa Liit. Üks pool sellest on paljuvaieldud Rail Balticu (RB), teine aga Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva ja Tallinna-Pärnu neljarajalised maanteed. On selge, et kokku lepitud tähtajaks mõlemat ülesannet lahendada ei suudeta. Tavapäraselt on sellisel puhul lahenduseks jupphaaval tähtaegade pikenduse lunimine. Kas see on kõige õigem otsus? Sisuliselt tähendab see, et õigel ajal on mõlemad projektid pooleli, õpetajale ei ole midagi ette näidata. Kaaluda tuleks ka sellist varianti, et lahendada pool ülesannet ehk üks suurprojekt, aga viia see lõpuni ja korralikult.

Kumb ülesanne sel juhul lahendamiseks valida, kummast suurprojektist loobuda?

Kommentaarid (58)
Copy
Tagasi üles