Žürii esimees Allar Jõks rõhutas toona, et omaniku ja riigi huvid pole tasakaalus. Sundvõõrandamise alused on KAHOSes liiga laiaulatuslikud, otsustamise võib delegeerida ametniku tasandile ning tehnovõrke saab võõrale maale rajada omanikuga üldse läbi rääkimata.
Sellise seaduse läbisurumine oli eeskätt seotud riigi sooviga saada ühele poole Rail Balticu alla jäävate maade omandamisega. Hea tava žürii pidas ohtlikuks ametkondades kujunenud hoiakut, et hea seadus on see, mille tegelik kasusaaja on üks või teine riigiasutus, aga kaotaja tavainimene.
Neid põhjendusi on paslik meenutada, sest muidu võib neljapäevase Postimehe loos toodud advokaat Aivar Pilve väga sarnast seisukohta Rail Balticu aluse maa hüvitamise kohta võtta lihtsalt kui ühe asjast huvitatud omaniku esindaja arvamust.
Tark riik ei peaks minema oma kodanikelt nende kodu välja nõudma jõupositsioonilt või kehvakese hinnaga.
KAHOSega seotud hädad lähevad riigile kalliks maksma, sest lisaks sundvõõrandamisele toob kodaniku vastu pööratud seadus endaga kaasa ka võõrandumise. Arukas inimene saab ju aru, kui teda koheldakse ebaõiglaselt ja riik kasutab jõupositsiooni. Kui aga oma riigist jääb okas hinge, siis see ongi «sundvõõrandumine».
Rail Balticu alla jäävate maadega ei ole tekkinud palju vaidlusi. Ilmselt on selle põhjuseks mitu asjaolu, alates sellest, et pika trassi ääres elavad inimesed ei moodusta ühtselt reageerivat kogukonda. Pigemini on nad üksi ja annavad alla – saamata sageli lubatud «kohest ja õiglast hinda». Kui mõni ametnik usub, et selline olukord ongi hea, siis on see sügav eksitus.