Vajame alternatiivi kaubanduse poolt kaaperdatud jõuluvanale. Moodne teaduspõhine jõuluvana jagab asjade asemel rohkem märkamist ja hoolimist ning tuleb väiksema kingikotiga, nihutades fookust tarbimiskultuurilt tähendusrikastele suhetele, kirjutab Tallinna Ülikooli BFMI dotsent Katrin Aava.
Läänemaailma inimeste õnnetunde röövija on endale suurte lootuste panemine, mis ei täitu: kõik ei saa tippjuhiks, olümpiavõitjaks, teletäheks, mõjuisikuks. Kui tahad olla õnnelik, ära soovi liigpalju, püüa leida elus kuldne kesktee, ole mõõdukas. Sellest räägivad meile muinasjutud kuldkalakesest või ahnetest peretütardest. Teadusuuringud toovad esile, et liigne enesekesksus ja teistega võrdlemine ei too rahulolu. See kehtib ka jõulukinkide puhul.