T, 7.02.2023

PANGALIIT ⟩ E-kauplejate võrdset kohtlemist takistab õiguslik raamistik

, Eesti Pangaliit
E-kauplejate võrdset kohtlemist takistab õiguslik raamistik
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Eesti Pank.
Eesti Pank. Foto: Joosep Pank

Eesti ei saa e-kaubanduse laekumata käibemaksu küsimust lahendada isoleeritult, siseriikliku korra või regulatsiooni alusel, rõhutab Enn Riisalu Pangaliidust.

Pangaliit toetab kaupmeeste võrdset kohtlemist. Oleme teadlikud käibemaksu alalaekumise probleemist e-kaubanduses Eestis. 

Esmalt peame nentima, tänane õiguslik raamistik ei võimalda pankadel maksumenetluse väliselt maksuhaldurile isikustatud info edastamist. Tegemist on pangasaladusega, mille töötlemiseks (mh erandkorras) puudub konkreetne õiguslik alus.

Teiseks rõhutame, et tegu on rahvusvahelise kaubandusega seotud küsimusega, mis vajab piiride ülest lahendust. Eesti ei saa seda küsimust lahendada isoleeritult ja vaid siseriikliku korra või regulatsiooni alusel.

Euroopa Liit on asunud probleemi lahendama direktiiviga (EL) 2020/284, millega peavad sobituma kõigi liikmesriikide regulatsioonid hiljemalt järgmise aasta lõpuks.

Pangaliit ei pea otstarbekaks ajutiste siseriiklikke lahenduste väljatöötamist ja rakendamist, kuna nende tõhusus mh maksulaekumiste suurendamise perspektiivist on madal (mh puudub mahukat infovahetust toetav rahvusvaheline mehhanism koos juriidiliste alustega).

Kuna siseriikliku korra kehtestamine ei omaks ka soovitud mõju välismaistele e-kauplejatele, siis ei tagaks sellise ajutise kohaliku skeemi rakendamine e-poodide võrdset kohtlemist. Pangaliit teeb direktiivi ülevõtmisel igakülgselt koostööd riigiga selleks, et tagada võrdse konkurentsiga läbipaistva e-kaubanduse turu toimimine.

Märksõnad
Tagasi üles