Seejuures on meenutatud eri juhtumeid, mis tekitasid avalikkuses vastakaid tundeid. Olgu selleks Aivar Mäe, Marti Kuusiku või Martin Halliku kaasuse käsitlemine. Mihkelsoni juhtum on neist ilmselt kõige keerulisem, sest mängus on lapsed. Kas viimaste aastate meediakajastus viitab sellele, et ajakirjandus ei saa tundlike materjalide käsitlemisega hakkama? Kas tõesti tuleb riigil sekkuda ning kehtestada teemad, millest ajakirjandus peab vaikima?
Ajalugu näitab, et paljud salajased ja «asutusesiseseks kasutamiseks» kuulutatud dokumendid varjavad endas hämaraid teemasid. Need ei jõuaks kunagi avalikkuse ega ka uurimisorganite ette, kui see oleks vaid riigivõimu otsustada.
Just ajakirjandus on juhtinud tähelepanu ametnike tegematajätmisele või kitsaskohtadele. Mõni nädal tagasi tõi meedia avalikkuseni rasked noorte vägivallajuhtumid Pärnus ning küsis, kus on olnud politsei silmad. Tegemist ei ole kaugeltki ainsa teemaga, kus ametnikud ei kiirustanud toimingute läbiviimisega enne, kui ajakirjanikud olid oma uudishimulike küsimustega sekkunud. Ajakirjandus arutles ka endise haridusministri tegevuse üle ning uuris, kas minister on segi ajanud riigi ja iseenda rahakoti, viidates muu hulgas sellele, et ta on oma lapsi maksumaksja kulul sõidutanud. Arutelud viisid ministri ametist.
Ajakirjanikud on avalikkuse ette toonud rahapesuskeemid, millest selgus, kuidas Eesti pankade kaudu liikus 1,6 miljardit dollarit kriminaalse päritoluga raha. Need on vaid üksikud näited, kus tuli töötada salajaste või tundlike materjalide ja allikatega.
Ajakirjandus on olnud abiks ka kõige nõrgemate kaitsel, olgu selleks lapsed või kuriteo ohvrid, keda ei ole aidatud või kelle väärkohtlemine oleks mittesekkumisel jätkunud. Seda ka olukorras, kus teema on suletud ärisaladuse või muu sedasorti huvi varju. Paljastatud on laste väärkohtlemist, lapstööjõu skeeme ja abita jätmist.