Reaalsus oli siiski teine ja Postimehe veergudel avaldatud aegrida näitab seda päris selgelt. Kui Soome võrguoperaator sõlmis 20. mail lepingu USA energiafirmaga, et rentida kümneks aastaks LNG-terminal, siis eestlaste allkirju seal polnud – ei toonase majandusministri Taavi Aasa ega võrguettevõtte Elering juhi Taavi Veskimäe oma.
Varasem memorandum, mis nägi ette terminali paigutamise kiiremasse riiki, ütles ka seda, et Soome ja Eesti rendivad terminali koos. Miks see niiviisi ei läinud, pole mõtet küsida 18. juulil ametisse asunud majandusministri Riina Sikkuti käest. Ka jutt, et praegune minister Eesti eest ei seisnud, paistab õõnes, kui terminal on soomlaste oma.
Läks aga nii, et kui 10. oktoobril sai selgeks, et LNG-laev Eestisse ei tule, siis mõjus see nagu välk selgest taevast. Ometi ütles näiteks Eesti Gaasi juht, et turuosalistele see üllatav ei olnud. Soomlaste taristu valmib küll hiljem kui meil, kuid ikkagi mõistlikul ajal, et ujuvterminal saaks end seal sisse seada.
Praegusele majandusministrile võib ette heita segadust tekitanud väidet, et tema teadis laeva Soome minekust juba varem. Kas Riina Sikkut eksitas mitme kuu vältel Eesti avalikkust ja kai ehitusse märkimisväärse kiirusega panustanud ettevõtjaid? Täpsem oleks siiski öelda, et soomlased arvestasid laeva viimisega Inkoosse hiljemalt teiseks saabuvaks talveks, aga vastupidiselt meie varasemale arvestusele on nad selleks valmis juba nüüd.