Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Ülle Ernits Kodulähedane erialaõpe suurendab kohalike inimeste rahulolu

Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli rektor Ülle Ernits.
Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli rektor Ülle Ernits. Foto: Erakogu

Erialaõppe kodu ja pere juurde viimine suurendab kohalike inimeste rahulolu, tõstab nende motivatsiooni õppimiseks ja kindlasti ka soovitud piirkonnas elamiseks, kirjutab Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli rektor Ülle Ernits. 

Aastakümneid tagasi, kui olin veel meditsiinikooli õpilane, käisin samal ajal ka tööl haiglas. Tegin, mida oskasin ja mida õed lubasid. Praktikale minnes oli mul kerge uut kogemustega põimida. Kui praegu sellele mõelda, siis ühitasin töö ja õppimise, kuigi tookord minu töötamist õppimise osana ei arvestatud. Tänapäeva mõistes on siin tegemist õppija oskuste väärtustamise ja motiveerimisega – õppija saab ühitada töö ja õppimise. Väärtustades töötamist ja motiveerides õppijaid, oleme juba aastate eest Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis selle võimaluse loonud – tervishoius töötamise kogemuse saab praktikasse arvestada. Esimesed sammud selle nimel sündisid koos tööandjatega, kes olid meie ettepanekust huvitatud. Nii oli kergem õppijaid tööle saada ja kollektiivi liikmena tunnustada.

Mõni aeg hiljem ei olnud praktilise töö praktikaks arvestamine enam õppijakeskses õppetöös piisav ja hakkasime üle vaatama õppetöö korraldust. Põhjuseks oli aina kasvav vajadus tervishoiutöötajate järele. Õppijate oskusi vajati juba õppimise ajal ja meie soov oli olla õppijakesksem õppeasutus. Lisaks muutus õppija profiil – üha enam asusid ja asuvad ka nüüd meile õppima elu- ja töökogemusega inimesed, keda me ka väga ootame. Võtsime arvesse, et enamik meie õppijatest töötab, et paljudel on pered, harrastused, et nad elavad Eesti eri piirkondades – kuni jõudsime tsükliõppeni.

Tagasi üles