Arvukad miinused on põhjus, miks mõni hästi tuntud poliitik, näiteks minister, ei pruugigi mandaati saada. Läti süsteemi eelis seisneb aga selles, et väga vastuolulised ja ühiskonda lõhestavad poliitikud ei pääse nii lihtsalt esile kui mujal.
Kui kunagi naerdi Läti poliitikute sõltuvust oligarhidest, siis nüüd on seda juba ammu tasakaalustatud erakondade riikliku rahastamisega. Selleks kuluv raha on meie omast pisut vähesem. Samas jaguneb see erakondade vahel ühtlasemalt, jättes arvestatava toetuse ka nendele, kes valimiskünnist ei ületa, kuid saavad vähemalt kaks protsenti häältest.
Poliitilist mitmekesisust soosivad tegurid on Läti sisepoliitika mõnikord ettearvamatukski teinud, sest enam-vähem iga kord lisandub mõni uus populistlik jõud. Siiski pole see takistanud lätlasi viimastel aastatel saavutamast olulisi kompromisse ja langetamast ka järske otsuseid.
Lätis kehtestatud koroonapiirangud olid sellised, mida Eestis oleks vist iga erakond liialduseks pidanud. Samal ajal on nad punamonumentide ja venekeelse koolihariduse lõpetamisega olnud eestlastest resoluutsemad.
Kriisid on pannud valitsust ka mitmesuguseid abimeetmeid kasutama ja erinevalt Eesti poliitikutest pole lätlased rahapoliitika ja riigivõla suhtes kuigi konservatiivsed.
See kõik lubab järeldada, et me oleme Lätiga ikka väga-väga erinevad, seda ka poliitiliselt korralduselt. Mis aga ei takista meid olemast parimad liitlased ja sõbrad.