Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Hanno Tomberg 21. sajandi hariduse olulisim väljakutse on vajadus ümber õppida (2)

Hanno Tomberg: Tihtipeale ei motiveeri matemaatika, füüsika ja keemia õppekavad keskhariduse tasandil piisavalt pühenduma nende õppeainete omandamisele, sest õpitu tulevane väljund pole noortele selge.
Hanno Tomberg: Tihtipeale ei motiveeri matemaatika, füüsika ja keemia õppekavad keskhariduse tasandil piisavalt pühenduma nende õppeainete omandamisele, sest õpitu tulevane väljund pole noortele selge. Foto: Arvo Meeks

Tänapäeva töökohad nõuavad kõrgtehnoloogiliste oskuste arendamist, mida tööandjate hinnangul Eestis napib, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli avatud ülikooli juhataja Hanno Tomberg.

Lahendus võiks olla ulatuslikum ümberõpe tööandjate ja ülikoolide koostöös, et katta juba puuduvad töökäed innovatiivsete toodete ja teenuste loomiseks.

USA infoteadlane ja psühholoog Herbert Gerjuoy on öelnud kuldsed sõnad: «Homne kirjaoskamatu ei ole see, kes ei oska lugeda, vaid see, kes pole õppinud, kuidas õppida.» USA futuroloogi Alvin Toffleri parafraseerituna kõlab see nii, et 21. sajandil peame oskama õppida, iganenud teadmistest loobuda ja siis ümber õppida. Samal ajal on meie haridussüsteem endiselt eelmise sajandi traditsioonidest tulenevalt teadmis- ja hinnetekeskne ega väärtusta piisavalt omandatavate teadmiste sidumist praegu olulisemate oskuste ja praktikatega.

Tagasi üles