Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Indrek Sirp Rail Baltic on strateegiliselt möödapääsmatult vajalik (22)

Copy
Indrek Sirp.
Indrek Sirp. Foto: Mihkel Maripuu/Postimees

Venemaa agressioonisõda Ukrainas on järsult halvendanud Euroopa julgeolekukeskkonda. Muutunud julgeolekukeskkond kohustab meid Eesti riigikaitset kiiresti tugevdama. Riigikaitse arendustele lisaks tuleb tempokalt ja sihikindlalt ellu viia Eesti julgeoleku seisukohast strateegilised taristuprojektid nii energeetikas kui ka transpordis, kirjutab julgeolekuekspert Indrek Sirp.

Eesmärk on maksimaalne seotus ja ühendus teiste Euroopa riikidega ning sõltumatus Venemaast. Rahvusvaheliste elektriliinide, Mandri-Euroopa elektrivõrgu sagedusalaga liitumise ja veeldatud maagaasi terminali loomise kõrval on üks peamine strateegiline projekt Rail Baltic.

Rail Balticuga saavutame Euroopa rööpmelaiusega (1435 mm) kiire raudteeühenduse Balti riikide ning Kesk- ja Lääne-Euroopa vahel. Rail Baltic on oluline mitmel tasandil. Kõige üldisemalt on see täiendava loomupärase lõime loomine Eesti ja ülejäänud Euroopa vahel. Eesti on Euroopas, oleme Euroopa Liidu liikmesriik, aga meie rahvusvaheline raudteevõrk on tunnistus aegadest, mil Eestit valitses Vene tsaar. 19. sajandi teisel poolel Tsaari-Venemaa vajadusi silmas pidades rajatud Paldiski-Tallinna-Narva-Gatšina, Tapa-Tartu-Valga ning Valga-Võru-Pihkva on tänaseni Eesti raudtee põhiliinid. Peame Euroopasse jõudma ka raudteeühenduste mõttes ja Rail Baltic on selle eesmärgi saavutamisel möödapääsmatult vajalik.

Tagasi üles