Eurotsooni riikide võlakoormus oli 2021. aasta lõpu seisuga keskmiselt 95,6 protsenti SKT-st – Lõuna-Euroopas suurem, Põhja-Euroopas väiksem. Seetõttu on Euroopa poliitikud järjest rohkem rääkinud, et Euroopa Liidu riigirahanduse kriteeriumid tuleb ära muuta, sest nende raamidesse nagunii enam ei jõuta. Seda on rõhutanud just Prantsuse ja Hispaania valitsuste ministrid.
Üldiselt läksid Euroopa riikide valitsused 60-protsendilisest võlapiirist üle juba enne 2009. aasta finantskriisi. Kui eurotsooni juhtriik Saksamaa jõudis oma võlatasemega tulla 2019. aastaks alla 60 protsendi taseme (58,9), seda 2010. aasta 82,0 protsendi pealt, siis praeguseks on see taas jõudnud 69 protsendi peale.
Eesti on jätkuvalt kõige madalama võlakoormusega riik Euroopa Liidus. 2021. aasta lõpu seisuga on valitsussektori võlakoormus 18,1 protsenti SKT-st. Näiteks Rootsi võlatase on 36,7 protsenti SKT-st ning Soome oma 65,8 protsenti.
Arvestama peab veel sellega, et erinevalt inimese elueast on riigi eluiga lõpmatu. Vähemalt sellises raamistikus peame tegutsema. See on oluline vahe, kui soovitakse hakata riigieelarvet võrdlema pere-eelarvega. Kui pere võtab eluasemelaenu, siis üldjuhul annavad pangad laenu kuni 30 aastaks ning arvestatakse, et inimese 70-ndaks eluaastaks peab olema laen tagasi makstud. Kui riik võtab laenu, siis see ei pea olema 30 aasta pärast tagasi makstud.
Eesti nominaalne SKT kasvab korralikus tempos ning SKT maht läheb järjest suuremaks. Nii näiteks on viimase 20 aasta jooksul Eesti majanduse kogutoodang kasvanud nominaalselt keskmiselt 7,1 protsenti aastas ehk 7,8 miljardilt eurolt 30,7 miljardi peale. Selleks aastaks prognoosis Eesti Pank kevadel 33,5 miljardi suurust SKT-d ning 2023. aastal peaks SKT olema 35,2 miljardit eurot. Seetõttu pole üks miljard võlga kümne aasta pärast enam tänase mõjuga – selle osakaal majanduses väheneb, sest SKT kasvab.