Kristi Klaasmägi Kas õpetajahariduse «torumudel» on oma aja ära elanud? (2)

Kristi Klaasmägi
, Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor
Copy
Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi
Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi Foto: Erakogu

Õppimine töö kõrvalt on õpetajatele suur koormus ja tänane õpetajahariduse mudel ei toida enam kogu haridussüsteemi ära, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi.

Põhikooli ja gümnaasiumi õpetajate koolitus on Eestis üles ehitatud 3 + 2 mudelile. Aineõpetajad saavad põhjalikud teadmised oma valdkonna kohta eriala bakalaureuseõppest, millele järgneb kaheaastane õpetajakoolituse magistrantuur.

Bakalaureuse- ja magistriõpe on omavahel tinglikult seotud, kuna näiteks magistritasemel ajaloo õpetaja tasemekoolitusse sisenemiseks peavad õppijal peamised ajalooteadmised juba varem omandatud olema. Seeläbi saab magistriprogrammis keskenduda pedagoogikale – nii sellele, kuidas ajalugu õpetada (didaktika), kui kui sellele, kuidas õppija arengut ja õppimist kõige paremini toetada.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles