Õppimine töö kõrvalt on õpetajatele suur koormus ja tänane õpetajahariduse mudel ei toida enam kogu haridussüsteemi ära, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor Kristi Klaasmägi.
Tellijale
Kristi Klaasmägi ⟩ Kas õpetajahariduse «torumudel» on oma aja ära elanud? (2)
Põhikooli ja gümnaasiumi õpetajate koolitus on Eestis üles ehitatud 3 + 2 mudelile. Aineõpetajad saavad põhjalikud teadmised oma valdkonna kohta eriala bakalaureuseõppest, millele järgneb kaheaastane õpetajakoolituse magistrantuur.
Bakalaureuse- ja magistriõpe on omavahel tinglikult seotud, kuna näiteks magistritasemel ajaloo õpetaja tasemekoolitusse sisenemiseks peavad õppijal peamised ajalooteadmised juba varem omandatud olema. Seeläbi saab magistriprogrammis keskenduda pedagoogikale – nii sellele, kuidas ajalugu õpetada (didaktika), kui kui sellele, kuidas õppija arengut ja õppimist kõige paremini toetada.