Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Helle Mäemets Rail Balticat surutakse läbi, nägemata, et ajad on muutunud (39)

Copy
Rail Baltica projekti raames ehitatakse Eestisse ligi 213 kilomeetri pikkune kiirrongidele sobiv raudtee, maanteeviaduktid, ökoduktid, piirkondlikud rongijaamad ja peatused.
Rail Baltica projekti raames ehitatakse Eestisse ligi 213 kilomeetri pikkune kiirrongidele sobiv raudtee, maanteeviaduktid, ökoduktid, piirkondlikud rongijaamad ja peatused. Foto: Rail Baltic Estonia OÜ

Rail Baltica puhul on tegemist projektiga, mida surutakse läbi vanameelse propagandismi täie tõsidusega, nägemata, et ajad on muutunud, kirjutab botaanik ja limnoloog Helle Mäemets.

Postimehe alalised lugejad on aastate jooksul saanud jälgida rohkesti artikleid Rail Baltica (RB) kohta. Samuti on ilmunud mitu ühispöördumist projekti vastu. Sel teemal on ilmunud vähemalt kaks raamatut. Humal et al. (2018), lükkab ümber väited kaugvedude tekitatavate heitgaaside vähendamisest RB abil ning Lõhmus jt (2019) koondab kokku arvukad selleteemalised artiklid erinevates meediakanalites aastail 2007–2019.

Tuleb nukralt tõdeda, et nimetatud projekti elluviimine ei lähtu mõistuslikest argumentidest, mida selle oponendid on oletanud, vaid millestki muust. Ehk nagu keegi tabavalt ütles: «Rail Balticast ei saa rääkida kaine peaga.»

Tagasi üles