Ja just kohtu abil me üritame teha selgeks, kas Usmanovi ja Jesakovi nimetamine julgeolekuriskiks on õigustatud ka kohtu silmis (tuletan siinkohal meelde, et ei ühel ega teisel pole ühtegi karistust mitte kunagi olnud). Uurime ka seda, kas deporteerimisel ikka järgiti kõiki kehtestatud reegleid. Nagu näiteks 25. novembri 2003 Euroopa Nõukogu direktiivi 2003/109/EC, mille kohaselt väljasaatmise puhul pikaajalisele elanikule, kellel puuduvad selleks piisavaid vahendid, peab olema tagatud riigipoolne õigusabi samadel alustel nagu selle riigi kodanikele («Legal aid shall be given to long-term residents lacking adequate resources, on the same terms as apply to nationals of the State where they reside»).
Meie Juku-Kallega pole teatavasti juristid, seega ootame ära kohtulahendi ja siis vaatame, kes on kes.
Ja veel – mina, ilmselt erinevalt Raidist, usun, et Eesti on õigusriik, ja kui inimene pöördub oma õiguste kaitseks kohtusse, paanikaks ei ole põhjust. Vastupidi, see on terve demokraatliku riigi tunnus.
Muretsema, hea Juku-Kalle, peab siis, kui ühiskonnas ja arvamusliidrite seas levib arusaam, et mitte kõik siin elavad inimesed ei vääri juurdepääsu õigusemõistmisele, ja seda valikut me langetame, lugedes kaitsepolitsei tviite.
P.S. Ennetades küsimusi – minu büroo ei esinda inimesi kohtus ning siis, kui otsustame teha erandi, kannan kulud mina isiklikult. Nii ka seekord – maksan juristidele arvete alusel ega kasuta selleks mingisuguseid avalikke vahendeid.