:format(webp)/nginx/o/2022/06/20/14644188t1h3a46.jpg)
Tunnustatud briti ajaloolane Orlando Figes on kirjutanud kaasahaarava jutustuse 19. sajandi Euroopa kultuuriloost, kuid ei taha või ei suuda vastata mõnele iseenesestmõistetavale küsimusele, mis raamatut lugedes pähe kargavad.
Tunnustatud briti ajaloolane Orlando Figes on kirjutanud kaasahaarava jutustuse 19. sajandi Euroopa kultuuriloost, kuid ei taha või ei suuda vastata mõnele iseenesestmõistetavale küsimusele, mis raamatut lugedes pähe kargavad.
Kõigepealt sellest, mis raamatus on hästi. Ja hästi on päris palju. Figes liigub ajalooliste isikute ja üldise kultuuriloo vahel väga osavalt. Terve raamat on üles ehitatud (armu)kolmnurgale vene kirjaniku Ivan Turgenevi, tema armastuse, prantsuse ooperilaulja Pauline Viardot’ ja viimase abikaasa, teatrimänedžeri Louis Viardot’ vahel. Vaevalt et keskmine eesti lugeja teab, kes olid Viardot’d, kuid nende seos kooliprogrammist tuttava Turgeneviga on intrigeeriv ja huvitav.