Kiirtestide turule lubamine on terviseameti ülesanne. Sügisel oli terviseameti avalikustatud andmete järgi kiirtestide müüjaid tõepoolest mitmeid. Kiirtestide pakkujad lubati küll turule, kuid kriisiolukorra tõttu kontrollis terviseamet kiirtestide usaldusväärsust jõudumööda tagantjärele.
Väide, nagu olnuks oktoobris turul suurel hulgal usaldusväärseid, lastele kasutamiseks sobivaid ja laias valikus kiirteste, on vale.
Väide, nagu olnuks oktoobris turul suurel hulgal usaldusväärseid, lastele kasutamiseks sobivaid ja laias valikus kiirteste, on vale. Oli selge vaid see, et kõik turule lubatavad kiirtestid ei ole ühtemoodi kõrge usaldusväärsusega tulemuste mõttes, kõik kiirtestid ei sobi kasutamiseks lastele ja testide hinnad on äärmiselt erinevad. Kõik see, mida me nüüd teame, on juba tagantjärele tarkus.
Esimene hankeleping sõlmitigi ainult üheks kuuks, et saaks jätkata hankemenetlusega, kuhu kutsuti kõik terviseametile teadaolevad kiirtestide pakkujad, sh Leon Glikmani viidatud Medivar OÜ (kelle toode osutus teise etapi hankel terviseameti hinnangul sobimatuks).
Rahandusministeerium riigihangete eest vastutava, protsessi nõustava ning järelevalvava asutusena hindas haridus- ja teadusministeeriumi tegevuse esimeses kiirtestide hanke etapis, mil leping lõppes Selfdiagnostics OÜga sõlmitud lepinguga, riigihangete seadusega kooskõlas olevaks. Ka riigiprokuratuur ei ole meie andmetel kiirtesti hankes kuriteokoosseisu tuvastanud.
Sügisel oli meie riik koroonakriisis, oli vaja teha otsuseid, et koolid lahti hoida. Eesti riigi õigusruum on hästi üles ehitatud ja näinud ette lahendusi igaks olukorraks. Võtsime riski ja kasutasime seadusesätteid, mida varem pole põhjust olnud kasutada. Ja uskuge või mitte, tegime seda tõesti parimate kavatsustega hoida koolid turvaliselt avatuna ehk ainukesed tõelised kasusaajad on selles protsessis Eesti koolides õppivad lapsed ja nende perekonnad.