Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

AK AJALUGU Muuseumirahvas viis Tallinna õpetajad karujahile

Varustusaia idee oli tagada, et õpilased saavad tunnis õpitud taimi käes hoida. 1930ndad.
Varustusaia idee oli tagada, et õpilased saavad tunnis õpitud taimi käes hoida. 1930ndad. Foto: Pedagoogika Arhiivmuuseum

Tallinna Linna Pedagoogiline Muuseum alustas tegevust 1922. aastal. Eesmärgiks oli koguda, eksponeerida ning koolidele laenutada pedagoogilist kirjandust ja moodsaid õppevahendeid – teadmisi laiali laotada, nagu seisab muuseumi esimeses juhatuskirjas. Muuseumist kujunes esimese juhataja, innuka pedagoogi ja ühiskonnategelase Aleksei Jansoni (1866–1941) eestvedamisel aga midagi palju suuremat – tugi- ja innovatsioonikeskus koolidele ja õpetajatele.

Alustuseks sai Tallinna keskraamatukogu hoones tegevust alustanud muuseum enda käsutusse pedagoogikaalase raamatukogu, mille Tallinna linn oli oma õpetajaskonnale asutanud 19. sajandi lõpul. Muuseumi kasutuses oli kaks ruumi, kus töötasid direktor, laborant ja teenija.

Vastses vabariigis ei suutnud koolid soetada piisavalt õppevara, Tallinna omad said seda siit laenutada või kohapeal kasutada. Bioloogia-, keemia- ja füüsikainstrumendid telliti linna kulu ja kirjadega välismaalt ning laenutati koolidele välja tasuta.

Märksõnad

Tagasi üles