Peretoetuste eelnõu arutamise käigus on juttu olnud ka lasterikaste perede suurema toetamise võimalikest alternatiividest. Küsitluses palusime vastajate seisukohta nelja alternatiivi suhtes – kas lasterikaste perede suurema toetamise asemel tuleks lisaraha suunata hoopis üksikvanematele, laste huviharidusse ja muudesse laste arengut toetavatesse tegevustesse, (kõrg)hariduse täiendavasse rahastamisse või pikaajalise hoolduse kättesaadavuse parandamiseks.
Alternatiividest eelistati kõige rohkem lisaraha suunamist üksikvanemate toetamiseks, sest nende vaesusrisk on suurem (nõustujaid 45 protsenti). Lisaraha suunamist laste huviharidusse ja laste arengut toetavatesse tegevustesse eelistas 38 protsenti, pikaajalise hoolduse kättesaadavuse parandamist ja (kõrg)hariduse täiendavat rahastamist toetas vastavalt 30 protsenti ja 24 protsenti. Seega näitavad tulemused, et mitmesuguste alternatiividega võrreldes on lisaraha suunamine lasterikaste perede toetamiseks siiski Eesti elanike hulgas selgesti suurema toetusega.
Eurostati andmetel kulutasid Euroopa Liidu riigid enne Covid-19 pandeemiat (aastal 2019) sotsiaalvajadusteks keskmiselt 26,9 protsenti SKTst. See hõlmab kulutusi laste, perede, eakate ja muude rühmade toetamiseks. Eesti kulud sotsiaalotstarbeks moodustasid samal ajal 16,1 protsenti SKTst. Eestist vähem kulutasid sotsiaalotstarbeks Iirimaa, Leedu, Läti, Malta ja Rumeenia. Seetõttu küsisime vastajatelt, kas nende arvates tuleks toetada erinevaid ühiskonnarühmi, mitte neid üksteisele vastandada. Enamik vastajatest (79 protsenti) oli nõus väitega, et Eesti peaks praegusest enam toetama nii lastega peresid kui ka eakaid, sest riik panustab inimeste heaolusse palju vähem kui Euroopa Liidus keskmiselt. See tulemus peaks pakkuma mõtteainet edaspidiseks poliitika kujundamiseks.