Adik Levin Patsient peaks olema haiglas inimene nr 1

Adik Levin
Copy
Dr Adik Levin.
Dr Adik Levin. Foto: Tairo Lutter

Iga haigla põhifunktsioon on osutada kvaliteetset ja tõenduspõhist meditsiinilist abi. Seda meie Eesti haiglates ka tehakse. Puudu jääb inimlikkusest patsiendi ja lähedaste suhtes, kirjutab doktor Adik Levin.

Seda lugu ajendas mind kirjutama kaks põhjust. Esiteks, mõni aeg tagasi helistas mulle ajakirjanik ja küsis mu arvamust loost, mis juhtus ühe lapse ja tema emaga haiglas. Juhtum oli tõepoolest erakorraline. Lapsele tehti operatsioon ja kõik õnnestus ning laps sai terveks. Sellegipoolest oli ema šokis, kuna sündmuste käigus käitus arst emaga pehmelt öeldes ebaeetiliselt ja ei suvatsenud selgitada, mis operatsiooni käigus juhtus. Ema oli nii endast väljas, et otsustas avalikustada selle juhtumi ajakirjanduses.

Teine lugu toimus ja toimub praegu haiglas, kus päästeti minu lähedase inimese elu, mille eest olen ma arstidele, meditsiiniõdedele ja haiglale väga tänulik. Kahjuks on patsiendi seisukohast haiglate süsteem selline, et igas osakonnas osutatakse vaid vastavale erialale spetsiifilist arstiabi. Kui abi on antud ja patsiendil on juhtumisi mõni teine haigus, siis viiakse ta kohe üle teise osakonda, kus talle antud just sellele erialale vajalikku abi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles