Selline sundseis näitab, et Elering käitub ja talitab samasuguse ärilise suveräänsusega nagu läbirääkimiste vastaspool. Kuid arvestada tuleb, et Elering ei saa olla vaid kasumile orienteeritud ettevõte, riigil tema omanikuna on kasumlikkuse kõrval ka palju laiemad huvid – niihästi varustuskindluse tagamine kui ka gaasi hind tarbijale.
Eleringi isepäisus viitab, et valitsus omanikuna ei ole suutnud anda ettevõttele selgeid juhiseid, et LNG ujuvterminali projekt tuleb sügiseks valmis saada ja kokkulepped selleks on vaja lihtsalt sõlmida. Või siis pole riik tegelikult väga huvitatudki Vene gaasist loobumise küsimuses kindlameelsusest ja otsib iga hinna eest odavamat.
Kõik see jätab mulje, et isiklikud või korporatiivsed egod on selles pokkerimängus kaugelt kangemad kui ühiskondlik huvi või riigimehelikkus kõigile parima lahenduse leidmiseks.
Seda enam, et küsimusel on ka pikem perspektiiv, mis puudutab LNG tarnekindlust ja hinda ka kaugemas tulevikus. Arvestada tuleb kas või sellega, et ebakindlamaks muutunud maailmas on hea omada ise strateegilisi võimekusi, et saavutada teatud sõltumatus partneritest.
Soome on seda hästi mõistnud, arendades vajalikke võimsusi ise. Eesti käitub aga pigem moonakana, kes otsib alati lühiajalises perspektiivis odavaimaid lahendusi, mõtlemata kaugemale. Koroonakriis, elektrienergiakriis ja sõda Euroopas on juba näidanud, et seda hoiakut tuleb muuta. Odavaim lahendus pole alati parim.