Riiklikel eksamitel ja tasemetöödel ei ole ainult kontrolliv funktsioon, vaid need mõjutavad ka hariduse sisu, on omamoodi riiklik tellimus ja märguanne, milliste teadmiste-oskustega noori ühiskonda oodatakse. Seetõttu oleks vaja aeg-ajalt analüüsida, millised tendentsid kajastuvad eksamiteemades ja ülesannete püstitustes, kirjutab Tallinna Vanalinna Hariduskolleegiumi eesti keele ja kirjanduse õpetaja Tiina Veismann.
Tellijale
Tiina Veismann ⟩ Eesti keele riigieksam kustutab klassikat (8)
Uurides lähemalt viimase kaheksa aasta (2015–2022) riigieksami teemasid, võib välja tuua kaks suundumust. Esimese võttis lühidalt kokku ajalooõpetajast kolleeg, olles läbi vaadanud selleaastase eksamivihiku: puhas ühiskonnaõpetus. Teine tendents, mida tänavune eksam samuti kujukalt esindas: eksam ei soosi klassikalise kirjanduse tundmist.