/nginx/o/2022/04/29/14517169t1h8ab4.jpg)
Riiklikel eksamitel ja tasemetöödel ei ole ainult kontrolliv funktsioon, vaid need mõjutavad ka hariduse sisu, on omamoodi riiklik tellimus ja märguanne, milliste teadmiste-oskustega noori ühiskonda oodatakse. Seetõttu oleks vaja aeg-ajalt analüüsida, millised tendentsid kajastuvad eksamiteemades ja ülesannete püstitustes, kirjutab Tallinna Vanalinna Hariduskolleegiumi eesti keele ja kirjanduse õpetaja Tiina Veismann.
Uurides lähemalt viimase kaheksa aasta (2015–2022) riigieksami teemasid, võib välja tuua kaks suundumust. Esimese võttis lühidalt kokku ajalooõpetajast kolleeg, olles läbi vaadanud selleaastase eksamivihiku: puhas ühiskonnaõpetus. Teine tendents, mida tänavune eksam samuti kujukalt esindas: eksam ei soosi klassikalise kirjanduse tundmist.