Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

ARVAMUS Maarja Siiner: mida Miša ei õpi, seda Mihhail ei tea (17)

Copy
Maarja Siiner FOTO: Erakogu
Maarja Siiner FOTO: Erakogu Foto: Erakogu

Venemaa algatatud sõda Ukrainas on jõudnud ka haridusmaastikule, kus käib tuline vaidlus selle üle, kas ukraina põgenike lapsed peaksid minema eesti või vene õppekeelega koolidesse. Küsimuse selline püstitus on võimalik vaid seetõttu, et Eestis on nõukogude aja jäänukina olemas eri õppekeelega koolid, kirjutab Malmö ülikooli lektor Maarja Siiner. 

Latentselt on sõda Eesti haridusmaatikul kestnud seega juba 31 aastat, otsekui oodates hetke, et ükskord lahvatab vimm, mis kogunenud salaja.

Lahus koolisüsteemi säilitamist on põhjendatud regionaal- ja julgeolekupoliitikaga, kuid osalt on seda ka juhtinud mõlema poole alateadlik soov hoida vene ja eesti meel ja keel lahus. Kahjuks on just selline taktika viinud olukorra eskaleerumiseni. Keele- ja julgeolekupoliitika uuringud näitavad selgelt, et lahus koolisüsteem on segregeerituse alustala ja segregeeritus omakorda soodustab elanikegruppide vahelisi pingeid ja konflikte.

Tagasi üles