Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

AK Maria Erss: eksamilati kaotamine lükkab probleemi järgmiste haridustasemete kaela

Õpilane põhikooli lõpueksamil.
Õpilane põhikooli lõpueksamil. Foto: Urmas Luik/Pärnu Postimees

Kuigi eksamilati kaotamisel võib olla mõningane positiivne mõju kõige nõrgematele või lihtsalt nõrga psüühikaga õpilastele, kel on raske taluda eksamistressi, ei kao sellega päris probleem – õppekavaga sätestatud miinimumpädevuste mittesaavutamine paljude õpilaste poolt – mitte kuskile, kirjutab Stirlingi Ülikooli järeldoktor, Tallinna Ülikooli õppekavateooria dotsent Maria Erss.

Jälgin juba mõnda aega ajakirjanduse vahendusel huviga debatti põhikooli eksamite teemal, mis on kütnud kirgi erinevates huvigruppides. Tegemist pole ju teadagi uue ideega: juba Mailis Repsi juhitud haridus- ja teadusministeeriumis küpses 2019. aastal mõte põhikooli eksamid sootuks ära kaotada, mis aga põrkus toona õpetajate ja konservatiivsemate erakondade vastuseisule.

Tagasi üles