Veebiseks loob kliendile illusiooni, et lisaks seksile pakutakse ka lähedust. Sellega on ostetavaks muutunud peaaegu kõik, mis varem aitas luua püsivaid lähisuhteid, kirjutab arvamustoimetuse juht Martin Ehala.

Seksuaalökonoomika teooria järgi on seks naiste ressurss, mida nad saavad vahetada mitmesuguste muude hüvede vastu, olgu selleks siis lähedus, tähelepanu, turvalisus, majanduslik kindlustatus jne. Seksi puhul on tegu asümmeetrilise ressursiga: see on olemas naistel, kuid mitte meestel. Seetõttu annab seks naistele kauplemisvõimaluse.

Viimase poole sajandi jooksul on selles seksuaalökonoomikas toimunud olulised nihked. Esimese tõuke andis seksuaalrevolutsioon, mis – eriti naiste puhul – lõhkus seksi seose lähedusega. Selle tehniline põhjus on rasestumisvastaste pillide leiutamine, mis vabastas naised vajadusest siduda oma partnerit kõigepealt emotsionaalselt, et tagada tema pühendumine, juhuks kui seksile järgnes rasestumine.

Kommentaarid
Copy