Paavo Kangur: loterii maanteel

Paavo Kangur
, Kroonika
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raskeid avariisid toimus mullu aasta varasemaga võrreldes märkimisväärselt vähem. Pildil surma põhjustanud avarii Tartumaal.
Raskeid avariisid toimus mullu aasta varasemaga võrreldes märkimisväärselt vähem. Pildil surma põhjustanud avarii Tartumaal. Foto: Politsei

Kurjategijad on pahad, kannatanud lollid ja politsei on tubli, jääb kõlama jõuametite pressikonverentsidel. Samasugune suhtumine saatis viimase päeva liiklusõnnetusi.


Kuna ühtegi purjus rullnokka süüdistada ei saa, siis väidetakse jälle, et teeolud olid korras ja süüdi olid valed liiklusvõtted jne, jne.

Kuid milles on süüdi üks tubli riigiametnik, kelle kaks teismelises eas tütart surnuks sõideti. Saatus! Mis kuradi saatus, see on loterii, mis toimub Eesti maanteedel.

Esiteks on vale väita, et teeoludega oli kõik korras. Kõik, kes olid sel õhtupoolikul Tartu- Tallinna maanteel, teavad, et oli lörtsine talveilm. Eesti klassika. Ussisoo kandis oli ehk veidi parem kui Imavere juures, kuid ikkagi libe. Pidev lumesadu oli pärast Paidet asendumas lörtsihoogudega, kuid päris puhas oli alles Tallinna all.

Lörtsisel teel on enamik väikeautosid alajuhitavad. Eriti sellel moodsal pindamata eurokattega maanteel, kus sõites on kogu aeg tunne, et viibiksid kergelt õhus või ujuksid teel. Pidurdad ja avad ukse ja paned jala maha ning tunned liuvälja enda all. Ja saad aru, et autos vallanud tunne ei petnud.

Valed sõiduvõtted? Me ei saa nõuda, et kõik on maanteel sama head kui Urmo Aava rallirajal. Äkki hoopis kerge auto, liiga lühike teljevahe, mis disainitud rohkem turukotte vedama kui libedale teele. Palju seal vaja on. Eksid kergelt käiguvahetuse ajastamisega, tõmbad möödasõidu lõppfaasis viiendalt neljandale ning niigi alajuhitav auto läheb täiesti käest ära. Neli laipa tootnud Peugeot 206, Nissan Micra roolis hukkunud naine, tõestavad midagi väikeautode teelpüsivuse kohta.

Üks rekkajuht ütles läinud talvel, et laibad hakkavad tulema, kui piirati suurte veoautode liikumist nädalavahetusel. Ta väide oli lihtne. Rekka sõidab asfaldi puhtaks, mis tagab väikeautodele turvalisemad olud. Rekkad koristati maanteelt, et tagada turvalisem tee ja möödasõit, kuid jälle häda käes.

Muidugi ei ole vaja ka kogu aeg mööda sõita. Ei ole vaja roolis olles ette kujutada, et oled Urmo Aava või Markko Märtin ning üritada kõigile bussijuhtidele ära teha.

Märksõnad

Tagasi üles