Läbirääkimised saareelanikega veel käisid, kuid ometi teatas ministeerium piletihinna tõusust. Nii saarlased, muhulased kui ka hiidlased esitasid oma vastulaused 40-protsendilise hinnatõusu kohta, kuid paistab, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium käitub kui koloniaalvõim, kes kolooniate endi hoiakutest ei hooli.
Probleem on regionaalmajanduslik. On selge, et kui parvlaeva pilet hakkab maksma viieliikmelisele perekonnale suurusjärgus 70 eurot, mõeldakse ikka enne hoolikalt, kas tasub Muhusse, Saaremaale või Hiiumaale sõita. Seega võib ülima tõenäosusega eeldada, et suursaartele sõidab pärast hinnatõusu tuleval suvel vähem inimesi.
See aga tähendab ka vähem tarbijaid. On ju paljud Muhus, Saaremaal ja Hiiumaal tegutsevad ettevõtted hooajapõhised või avavad peale põhitegevuse suvel veel mingi kõrvaltegevuse, et turistide pealt raha teenida. Et aga kohalikele piletihinnad ei tõuse, tähendab, et hinnaerinevused kohalike ja mujalt tulnute vahel suurenevad, missugune asjaolu võib tekitada paksu verd.
Kui Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad asus 2016. aastal sõitma Eesti suursaarte ja mandri vahel, loodeti palju, et eelmise vedaja Saaremaa Laevakompanii probleemid ei kordu. Lõpevad väljapressimistaktika, pikad järjekorrad sadamates ja laevad muutuvad paremaks.
Püsiühenduse otsingud meenutavad küll üht prantsuse muinasjuttu lollide külast, kus otsustati minna Kuule.
Ei saaks öelda, et praamiliiklus poleks üldse toiminud. Kuid hinnatõusu väljakuulutamine ilma saareelanikega konsulteerimata viitab jällegi monopolile. Hoiatava näite piiri peal tegutsemisest pakkus juhtum eelmisest suvest, kui Tõll sõitis vastu Kuivastu kaid ja oli mitu nädalat rivist väljas. Regula ei suutnud Tõllu asendada ja suuremat tagavaralaeva polnud kuskilt võtta.