Probleem on selles, et puudub sisuline kontroll kestvuslepingute raames kokku lepitud hindade üle. Seltskond, kes RMKs kestvuslepingutega tegeleb, on kümne inimese ringis ja see on läbi aastate suuresti sama. Selline praktika iseloomustab pigem 90ndate kauboikapitalismi, kuid on karjuvas vastuolus Euroopa Liidu finantspõhimõtetega.
Keskkonnaministeerium on väitnud, et kestvuslepinguid on kontrollitud, kuid lähemalt uurides selgus, et seaduse järgi on kohustus kontrollida vaid müügikorra vastavust õigusaktidele. Isegi riigikontroll ei ole 22 aasta jooksul tundnud huvi, kas kestvuslepingute hinnakokkulepped vastavad riigi huvidele.
See viga tuleks esimesel võimalusel parandada. Kõigepealt tuleks muuta määrust, mis hinnakokkulepped salastab. Need peavad olema avalikud vähemalt kokkuleppe sõlmimise järel, et kestvuslepingute süsteemis osalevad ettevõtted saaks hinnata, kas hinnalepped sõlmitakse kõigi lepinguosalistega samadel alustel, kedagi eelistamata.
Teiseks peab avalikkusel olema võimalik veenduda, et hinnad lähtuvad tõesti ühiskonna huvidest, mitte ei tee ettevõtetele kingitusi. Tõsi, kokkuleppehinnad kujunevad väidetavalt paljusid tegureid arvestades.
Kuid mida keerulisem on süsteem, seda suurem on oht turuhinna «loomingulisel» kujundamisel kellegi kasuks. Seetõttu peaks lepinguid analüüsima riigikontrolli tasandil vähemalt viimaste aastate puhul, kui oksjonite ja kestvuslepingute hinnavahe on olnud suurim.