Võimu ja üksikisiku vastasseis on igipõline ja selle kohta leiab näiteid igast ühiskonnakorraldusest, ka kõige demokraatlikumast. Põhimõttelisi dissidente leidub alati ja nende meelekindlus oma seisukoha kaitsmisel võib juhtida tähelepanu võimuliialdustele.
Telli nädala põnevamate arvamuslugude ülevaade e-mailile
Liitu uudiskirjaga Arvamus
Teisest küljest tuleb arvestada, et võimu ülesanne on tagada kord. Kui võim oleks meediatähelepanu keskmes võidu kohvikupidajale jätnud, seadnuks see seaduslikkuse kahtluse alla. Eesti ei ole riik, mille saab avalikult ja karistamatult sinna kohta saata, isegi kui mässajale tundub, et talle on ülekohut tehtud. Meenutagem kas või pronksiööd.
See ei tähenda, et võim peaks tingimata igal võimalikul juhul iga väiksemagi üleastumise rangelt maha suruma. Eesti on õigusriik ja võimukasutus peab olema proportsionaalne üleastumise ühiskonnaohtlikkusega. Ning ülekohtu vastu saab end kaitsta kohtus.
Samuti ei ole ükski valitsus ilmeksimatu ja demokraatlikus riigis peab olema võimalik seada kahtluse alla mistahes poliitika ning selle muutmiseks kihutustööd teha. Kuid poliitilises võitluses tuleb valida niihästi eesmärgid kui ka viis, millega nende nimel võidelda. Hea poliitika tunneb ära sellest, et mõlemad on valitud olukorrast lähtuvalt.
Kui vaadata Eesti koroonatõrje poliitikat, siis võrdluses paljude teiste riikidega oleme olnud vägagi liberaalsed – Lätis näiteks ei lubatud vaktsineerimata saadikuid seimi istungitele, Austrias räägitakse sundvaktsineerimisest, Austraalias kasutas politsei füüsilist vägivalda inimeste peal, kes maski ei kandnud.