Raplamaal ja Pärnumaal on liiva ja kruusa varustuskindlus juba praegu kriitiline. Kui optimaalsele veokaugusele mitte mõelda, saaks Pärnumaal arvestada lisaks Läti maavaradega, kuid sel juhul ei võetaks arvesse Läti RB ehitust ja muid sealseid suuri ehitusobjekte – seega ei ole ka Lätist liiva ja kruusa ostmine reaalne. Raudteekehandile tuleb rajada kaitsekiht, milleks kasutatakse ehitusotstarbelist karbonaatkivi.
Pärnumaal langeb selle varustuskindlus RB ehitamise tõttu 2023. aastal kriitilise piiri lähedale ja Harjumaal on defitsiit juba käes, sõltumata RB ehitamisest (vt uuringut lk 10). Seega nõuab Rail Balticu ehitamine kohalikke ehitusmaavarasid kogustes, mida ei ole võimalik kindlustada isegi juhul, kui kõik teised infrastruktuuri arendamise projektid Harjumaal, Raplamaal ja Pärnumaal peatada.