/nginx/o/2021/11/16/14205593t1h01fc.jpg)
- Eesti Energia teeb töötajate järelkasvu tagamiseks koostööd kõrgkoolidega
- Lidl Eesti värbamiskampaania on olnud edukas hoolimata karmist konkurentsist
- Coopis on lisaks palgale ja boonustele oluline ka töökeskkond ja töökultuur
Koroonapandeemia tingitud laiaulatuslikest piirangutest hästi taastuva majanduse tingimustes on hakatud Eestis sagedamini taas rääkima tööjõu nappusest. Seetõttu palusin kolmel silmapaistval Eesti ettevõttel tööturu olukorda hinnata ning rääkida, kuidas neil töötajate värbamine õnnestub. Sõna saavad Eesti Energia töötajakogemuse direktor Kadi Piikov, Eesti turule siseneva Saksa odavjaeketi Lidl Eesti kommunikatsioonijuht Katrin Seppel ning Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido.
Koroonapandeemia tingitud laiaulatuslikest piirangutest hästi taastuva majanduse tingimustes on hakatud Eestis sagedamini taas rääkima tööjõu nappusest. Seetõttu palusin kolmel silmapaistval Eesti ettevõttel tööturu olukorda hinnata ning rääkida, kuidas neil töötajate värbamine õnnestub.
Eesti Energia esindaja Kadi Piikovi hinnangul pole Eesti tööjõuturul lihtne: «Olukorda kirjeldab kõnekalt see, et värbamismahud kasvasid sel aastal oluliselt, aga kandideerijate arv on jäänud samaks. Ärid kasvavad, aga selleks vajalike teadmistega inimesi jääb vähemaks ning konkurents neile aina suureneb.» Samas on tema sõnul Eesti Energia aastaid järelkasvu panustanud ja teinud koostööd kõrgkoolidega vajaminevate erialade töötajate ettevalmistamiseks.
Ettevõtte pingutused on Piikovi sõnul olnud tulemuslikud ja toonud ka tunnustust: näiteks on tänavu saadud kümnendi ihaldusväärseima tööandja ja õppijasõbraliku tööandja tiitel.
/nginx/o/2021/11/16/14205598t1hf0e6.jpg)
«Meil on selge arusaam, et elukestev õpe aitab kasvatada nii töötaja kui ka organisatsiooni väärtust. Suurepärase töötajakogemuse loomine on meil iga päev kõrgendatud tähelepanu all ja see peegeldub ka meie töötajate pühendumuses, mis jätkuvalt ületab oluliselt Eesti keskmist,» selgitas ta ettevõtte edu tagamaid.
Piikovi sõnul on oluline seegi, et Eesti Energias töötades on inimestel täita vastutusrikas puhtama tuleviku missioon. «Uus energiamaailm vajab ka uute kompetentsidega inimesi, mis lisab tööandjale atraktiivsust,» lausus ta.
Suurepärase töötajakogemuse loomine on meil iga päev kõrgendatud tähelepanu all ja see peegeldub ka meie töötajate pühendumuses.
Eesti Energia töötajakogemuse direktor Kadi Piikov
Murekohana tõi Piikov esile, et viimase kaheksa aastaga on avalik-õiguslikes ülikoolides ja rakenduskõrgkoolides tehnika, tootmise, tehnoloogia ja ehituse õppekavadel vastuvõetute arv vähenenud 25 protsenti. «Enamikul tööandjatest saab seega olema veelgi keerulisem leida inimesi, et tehnoloogiarevolutsiooni juhtida,» tõdes töötajakogemuse direktor, kuid lisas, et Eesti Energial on selle kitsaskoha parandamiseks mõtteid, millega peagi ka laiema avalikkuse ette tullakse.
«Inimeste oskusi ja teadmisi saab arendada, mistõttu ongi äärmiselt oluline töö olemasoleva töötajaskonnaga. Elukestev õpe peab olema iga töötaja DNAs ja me hindame töötajates juba värbamisel õppimisvõimekust ja tulevikupotentsiaali,» kõneles Piikov optimistlikult.
Eesti turule siseneva Saksa odavjaeketi Lidl Eesti kommunikatsioonijuht Katrin Seppel on samuti positiivselt häälestatud. «Oleme teadlikud, et konkurents Eesti jaeturul on karm ja uute töötajate ligimeelitamisel on märkimisväärne konkurents. Ometi oleme oma värbamiskampaaniaga suutnud paljude inimeste tähelepanu äratada ja huvi Lidlis töötamise vastu on suur. Oleme uhked, et pakume oma töötajatele väga konkurentsivõimelist palka, mis on märgatavalt kõrgem kui jaekaubanduses keskmiselt,» rääkis ta.
Värbamiskampaaniaga oleme suutnud paljude inimeste tähelepanu äratada ja huvi Lidlis töötamise vastu on suur.
Lidl Eesti kommunikatsioonijuht Katrin Seppel
Lidli töötajate motivatsioonipaketti kuulub ka täiendav tervisekindlustus, mis kehtib kõikidele töötajatele ja mida pakutakse Seppeli sõnul valdkonnas esimest korda.
«Kõigile on garanteeritud iga-aastane palgatõus. Samuti investeerime pidevalt töötajate koolitamisse ja kvalifikatsiooni tõstmisse,» jätkas Lidli esindaja loetelu pakutavatest hüvedest. Lisaks loodab jaekett huvi äratada konkurentsivõimelise töökeskkonnaga.
«Meie poetöötajad asuvad tööle uhiuutesse kaasaegsetesse poodidesse, kus neile on tagatud mugavad töötingimused. Tasuta kohv, tee ja värsked puuviljad on meie juures iseenesestmõistetavad,» kõneles Seppel ja avaldas lootust, et kõik see annab töötajatele tunde, et nende tööd väärtustatakse. «Loodetavasti leiavad tee meie juurde ka need, kes soovivad alustada uut karjääri jaekaubanduses. Meie kogemus näitab, et kandidaatide tase on hea.»
/nginx/o/2021/11/16/14205597t1h5cc0.jpg)
Eesti tarbijatele kuuluva jaekaubanduse valdkonnas tegutseva Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido leiab samuti, et töötajate värbamisel sõltub palju ettevõttest endast. «Eks tööjõu kvaliteet sõltub suuresti sellest, milline tööandja ise olla. Mida rohkem panustad töötajatesse ja töökeskkonda, seda rohkem on nad valmis ka omalt poolt panustama,» ütles ta.
Mida rohkem panustad töötajatesse ja töökeskkonda, seda rohkem on nad valmis ka omalt poolt panustama.
Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido
Coopis töötab Miido sõnul üle 6000 inimese, kellest paljud on teinud organisatsioonisisest karjääri, sest töötajatele võimaldatakse täiendkoolitusi. «Lisaks on meil töötajatele veel hulk erinevaid boonuseid. Igal Coopi piirkondlikul tarbijaühistul on oma personalipoliitika, sh nii palga kui ka soodustuse poolelt, kuid mitmed ühistud on oma piirkonnas sektori parimad palgamaksjad,» selgitas ta ning lisas, et oluline on ka töökeskkond ja töökultuur.
«Coop on nimetatud kaubandussektori kõige ihaldusväärsemaks tööandjaks kaks aastat järjest ja konkurentide juurest on meie juurde tööle tuldud sageli just sõnumiga, et hinnatakse meie inimlikku töökultuuri,» loetles Miido Coopi edusamme.