Inimeste tarbimisharjumused kampaaniate korras kujunevad aeglaselt. Kahtlemata mängivad maksud ostueelistuste puhul olulist rolli, kuid sellega peaks kaasas käima ka tarbijate premeerimine.
Kulinaarialeti puhul tuleks ilmselt jõuda sarnase lahenduseni, nagu on kohvikutes ja tanklates, kes pakuvad oma nõuga kohaletulijatele soodustust, kuid see eeldab palju paremat ettevalmistust. Toiduohutuse ja inimeste tervise seisukohalt tuleb selline süsteem hoolikalt läbi mõelda, et inimesed ei tooks oma nõudega köökidesse ebameeldivaid baktereid.
Turul käivad küll esimesed katsetused korduskasutatava pakendiringluse panditaaraga, ent tööstuslikes kogustes neid veel kasutusele võtta ei saa. Samuti on ebaselge, kuidas korraldada selliste pakendite tagastus. Alternatiive oleks ilmselt veelgi, kuid sellised arengud on alles lapsekingades. Kuni plastkarbile pole asendust, mis tagaks ühtaegu toidu säilimise ja ohutuse ning mille taga oleks toimiv korduskasutatamise süsteem, on tegemist ebapiisava lahendusega.
Üldiselt on keskkonda säästva tarbimise massidesse viimine hea mõte, kuid praegu tundub, et ministeeriumis valmivale eelnõule antakse kuju liialt rapsides, arvestamata kõikide osapoolte võimalusi ja mida see võib endaga kaasa tuua.
Keskkonnaministeerium peaks veel võtma aega, et vaadata üle eelnõuga seotud murekohad.