Kuid rohkem on vaja tulevikuhaaret. Ettevõtlust ja linnaplaneerimist puudutavates osades teksti hoog raugeb, et mitte öelda vaibub. Korratakse utoopilis-klišeelikku mõtet «kaksikpealinnast» Helsingiga, aga sellest, kuidas tagatakse Tallinna pikaajaline areng ja konkurentsivõime, saame häbematult vähe teada.
Plusspoolele tuleb kanda see, et koalitsioon üldse tekkis ja mingid ventilatsiooniavad on Keskerakonna sumbunud ainuvalitsemisse puuritud. Teise koalitsioonipartneri olemasolu vähendab korruptsiooniohtu ega lase pealinnal vaid ühe erakonna tööbürooks manduda.
Asjaolu, et Keskerakond on Tallinnas järjest võimul olnud 16 aastat ja Reformierakond Tartus 24 aastat, kõneleb tegelikult ju sellest, et meie poliitiline süsteem ei ole suutnud luua piisavat konkurentsi.
SDE on ainus erakond, mis mahub koalitsiooni mõlemas Eesti suuremas linnas, kuid oleme ausad: nende positsioon on habras.
Halvemal juhul võib Tallinnas korduda Keskerakonnaga 2017–2019 halastuskoalitsiooni kuulunud roheliste saatus, kes mõne aja pärast linnavalitsusest tänavale saadeti. Erineb üksnes see, et nüüd peab Keskerakond sotse üle parda heites igal juhul uue koalitsioonikaaslase leidma.
Sotsiaaldemokraadid ei peaks käest libisevaid kohti riigikogus taga nutma, vaid võtma täisvastutuse ja oma ministrikogemusega liidrid linnavalitsusse viima.
Sotsiaaldemokraadid saavad koalitsioonileppe alusel Tallinnas volikogu esimehe koha, kolm abilinnapea kohta ja Nõmme linnaosa vanema koha. On mõistetav, miks nende kohtade täitmine nii suurt huvi tekitab.
Nimelt on kuuest sotside Tallinna volikokku valitud esindajast neli riigikogu liikmed, üks europarlamendi liige ja üks nimekirjamandaadiga edutatud noorpoliitik. Kui riigikogust lahkub SDE Tallinna liider Raimond Kaljulaid, saab temast vabaks jäänud mandaadi keskerakondlane, sest Kaljulaid kuulus varem Keskerakonda.