Loomulikult ei suundu saared ise kuhugi. Inimtegevus aga küll. Kuigi nii mõnigi saarlane seda sooviks, ei ole Saaremaa mõni eraklik paradiisisaar maailma serval. Iga aastaga suureneb Saare maakonna ja mandri vahelise transpordiühenduse kasutamine vähemalt 10 protsenti. Parvlaevaliikluse mahtudest moodustavad 80 protsenti meie külalised ja teenust osutavad ettevõtted. Nendest suur osa on turistid, suurürituste külastajad ja suvitajad, kes korra aasta soojematel kuudel sõpradele külla sõidavad. Ning nendest läbikäimistest võidavad meie kohalikud poed, kohvikud ja majutusasutused.
Eesti aina kasvav kiindumus Muhu- ja Saaremaa vastu tõstab samal ajal märgatavalt koormust parvlaevaliiklusele. Suures väinas on mõistlik sõitma panna maksimaalselt kolm parvlaeva korraga. Praegu sõidab Virtsu ja Kuivastu vahel neid kaks. Suvel toimuvate lisareiside ajal kolm. Mandriinimesi siia meelitav kultuuriprogramm aina tiheneb, nagu ka kaubavedu, mis kasvab vähemalt samas tempos või isegi kiiremini. Tänane parvlaevaliiklus ei jõua kaasas käia elatustaseme tõusuga paarikümne aasta pärast, mida Saare- ja Muhumaa naudivad.