Võib muidugi küsida, et miks üldteenuse baashinnaks on võetud eelnõus just elektribörsi hind. Vaidlust ei ole selles, et see on turuhind, kuid samas tuleb arvestada sellega, et mitte kõik 37 Eesti võrguettevõtjat ei osta elektrit börsilt ega kavatse seda ka tulevikus teha. Eelnõus võiks sisalduda alternatiivina võimalust võtta üldteenuse baashinnaks ka börsiväliselt ostetava või ise toodetava elektrienergia hind, kui võrguettevõtja just sel moel elektrienergiat hangib.
Eelnõu ütleb lakooniliselt, et kui võrguettevõtja ise elektri müügiga ei tegele, siis nimetab ta üldteenuse osutajaks tegevusloaga elektrimüüja. Sisuliselt tähendab see seda, et üldteenuse osutaja leidmise eest vastutab võrguettevõtja, kuigi selle eest peaks vastutama riik.
Kui üldteenuse osutamise eest makstav tasu on väike, siis ei pruugi ükski müüja olla huvitatud üldteenuse ülesande täitmisest ning sellisel juhul peab olema seaduses kirjas mehhanism, kuidas toimub üldteenuse osutaja määramine riigi poolt, kasvõi kohustuslikult. Kui üldteenuse osutamise tasu on piisavalt suur, et pakkuda huvi mitmele müüjale, siis peab olema tagatud nende võrdne kohtlemine ja parimaks lahenduseks on sellisel juhul avalik konkurss.
Eelnõus väljapakutud üldteenuse regulatsiooni puuduseks on see, et ei ole mõeldud neile kodutarbijatele, kelle jaoks üldteenus eelkõige määratud peaks olema. Jutt on tarbijatest, kes oma majandusliku, sotsiaalse või tervisliku seisundi tõttu ei pruugi olla võimelised elektri eest tasuma. Kuna eelnõu selliste kaitsetute tarbijate osas elektrihinna osas mingeid erisusi ei tee, siis on jäetud ka sotsiaalselt nõrgematele kodutarbijatele elektri kättesaadavuse küsimus tegelikult lahendamata. Olgu siinkohal öeldud, et Eestis on üle 115 000 pere, kelle igakuisest sissetulekust kulub ca 15% energiakulude tasumiseks. Eelnõus tuleks määratleda, keda loetakse kaitsetuteks tarbijateks ja kuidas tagatakse ka neile õigus elektrivarustusele.