:format(webp)/nginx/o/2021/07/29/13953353t1hb911.jpg)
Kirjanduse kaudu saab pidada ka ühiskondlikke diskussioone. Emaduse kujutamise eri tahkudest ilukirjanduses kirjutab Tartu Ülikooli maailmakirjanduse magistrant Hele-Mai Viiksaar.
Kirjanduse kaudu saab pidada ka ühiskondlikke diskussioone. Emaduse kujutamise eri tahkudest ilukirjanduses kirjutab Tartu Ülikooli maailmakirjanduse magistrant Hele-Mai Viiksaar.
Emadust on läbi aegade idealiseeritud ja fetišeeritud, alustades kunstimaailmas enimlevinud piibellikust motiivist Madonna lapsega, lõpetades kirjandusmaailmas esindatud Mummimamma või Molly Weasleyga. «Hea ema» on ennastohverdav, isetu, jäägitult oma lastele pühendunud, juba loomuomaselt emalik ja hoolitsev. Oskus olla hea ema on midagi, mis on kindlasti juba instinktiivne ning heal ja normaalsel naisel juba sündides olemas, tüdrukud on «väiksed perenaised» ja poisid «arstid, juristid, väiksed mehaanikud». Ühiskondlikul on paika pandud kindlad arusaamad, mille alusel lahterdada naisi «väärtuslikeks» ja emasid «headeks», ja nendest hälbimist peetakse suisa tabuliseks.