Seadusandja tahe õpetada tulevastele juhtidele libedasõidu algteadmisi on meie kliimas (ja meie teede puhul) vägagi tervitatav. Iseasi, kuidas seda mõistlikult korraldada.
Neeme Korv: libe rada
Ühest küljest võib autokoolide muret muidugi mõista, kuid väites, et «45-minutilise tunniga nüüd küll liikluskultuuri ei paranda» minnakse demagoogia libedale teele – liikluskultuuri ei paranda ka 20 tunniga, kui soovi pole.
Korralike harjutusväljakute teema pole seotud üksnes sõiduautodega. Tasemel tsikliõpe eeldab üsnagi suurt õppeplatsi, et saaks linnakiirusel teha vajalikke pidurdus- ja põikeharjutusi. Motokoolide võimalused, mis Eesti tingimustes peavad talviti sundvaheaega, on seetõttu lausa kitsukesed.
Pakun kaks ideed. Esiteks – rohkem koostööd koolide vahel. Kuulen juba hädakisa, et nii läheb juhiloa hind üles. Aga võib-olla ongi hind praegu liiga madal? Ausalt öeldes pole mul mingit usku, et n-ö säästuloaga meelitajad ka korralikku õpet annavad, raha peaks jätkuma ka investeeringuteks. Teiseks – suuremat summat mängu pannes suhtub juhiloataotleja õppesse tõsisemalt.