Samal ajal kui nuputame, kuidas lapsi rohkem liikuma saada, et vanemad peaks vähem olema taksojuhid oma pisikestele ja suurtele, innustame inimesi kasutama keskkonnasäästlikke ja tervislikke liikumisviise, ütleb Elron ratturitele, et nad ei ole rongi oodatud.
Ühelt poolt mõistan ruumipuudust rongides. Mäletan veel eredalt, kuidas vankriga rongi jõudes sageli olid rattad koha juba hõivanud. Sellegipoolest ei pea ma vajalikuks ratturite tõrjumist. Probleemituum ei ole ju rattur, vaid ruumipuudus rongis. Sellele tuleb keskenduda, lahendus leida. Mida teha selleks, et rongis oleks rohkem ruumi kõigile?
Mõned mõtted, mis võiks aidata.
Esiteks, tihedam rongigraafik. Rohkem ronge aitab sõitjaid hajutada ja tänu sellele on rongides rohkem ruumi kõigile.
Teiseks, riigikogu jalgrattasõprade toetusrühma liikme Mart Võrklaeva pakutud ette ostetud tasuta pilet velole, et vältida rataste ummikut rongis.
Kolmandaks, rongide lisavagunid. See on kallim ja pigem pikemaajaline lahendus, aga soovi korral ei midagi ulmelist.
Neljandaks, korralik ja turvaline rattateede võrgustik Tallinnas, et mugavalt ja ohutult saaks kõikide linnaosade vahel sõita ega peaks vahepeal kasutama rongi ega eelistama näiteks lapse trenni viimisel autot, sest nii on lihtsam ja lapsevanema süda rahulikum.
Mõtleks nüüd ikka korra veel, kuidas teha nii, et inimeste tervislik ja keskkonnasäästlik liikumine oleks toetatud ja rongidesse saaks kõigile ruumi juurde, ilma ratta eest raha võtmata. Lõppude lõpuks aitab moodne ja mugav ühistransport vähendada autostumist ja sellega kaasnevaid hädasid, muu hulgas ummikuid, keskkonnasaastet ja istuvat eluviisi. Kui rong on tõsine alternatiiv autole, annab see inimestele võimaluse autole kuluv raha kokku hoida. Selle üheks eelduseks on aga see, et rongis on ühtviisi mugav olla kõigil – sealhulgas jalgsi, jalgrattaga, ratastooliga ja lapsevankriga liikujatel.