Seetõttu on arusaadav, et ABISi seaduseelnõu võib tunduda kasulik neile, kes võimul, ja veidi kõhedust tekitav neile, kes kardavad võimu kuritarvitamist. Ja see võib seletada koalitsiooni ja opositsiooni erinevat suhtumist, olgu siis valitsus milline tahes. Erinev vaatenurk ei tohiks aga muuta suhtumist isikuandmete kaitsesse.
Hoolimata sellest, kas ollakse võimul või mitte, tuleks seista selle eest, et loodav superandmebaas ei hakkaks elama oma elu, et sinna ei saaks hiljem täitevvõimu poolt hakata kergesti lisama uusi andmekihte. Sellised muudatused peaks olema võimalikud üksnes seadusandlikul teel, mitte alamate õigusaktidega.
Samuti tuleks seadustada, et andmete kasutus oleks proportsionaalne kuritegude raskusega – see peaks jääma lubatavaks vaid raskete kuritegude ja terroritegude uurimisel, kuid mitte kergemate üleastumiste puhul. Lisaks tuleks kehtestada tsiviilkontrolli reeglid, millisel puhul ja millises ulatuses uut superandmebaasi kasutada tohib ja kes sellele juurdepääsu saab.
Kuigi tänapäeva tehnilised võimalused võimaldavad üha tõhusamalt inimesi jälgida, peab inimesel olema kindlus, et tema andmeid ei ole võimalik kasutada igasuguste üleastumiste tuvastamiseks. Kui läheb nii, siis tekitab see hirmuõhkkonna, mis hakkab kõigutama vaba ühiskonna alustalasid.
On kahju, et sisuline arutelu koalitsiooni ja opositsiooni vahel on riigikogus korduvate obstruktsioonide tõttu kannatada saanud. Aeg oleks hakata seaduseelnõude üle konstruktiivset dialoogi pidama.