Gert Jostov: kuidas tehnoloogia kujundab tulevikukontori

Gert Jostov
, Technopolis Ülemiste AS juhatuse esimees
Copy
Gert Jostov.
Gert Jostov. Foto: Erakogu

Võti kontoripindade uuestisünniks peitub vajaduspõhisuses, kirjutab Technopolis Ülemiste AS juhatuse esimees Gert Jostov.

Koroona-aasta tühjendas kontoripinnad ja suunas inimesed üle maailma kaugtööle, seades nii ettevõtete juhid kui ka kinnisvaraomanikud küsimuse ette, mis saab kontoripindadest ja ärikinnisvarast laiemalt, kui need igapäevasest kasutusest välja langevad.

Raha pole kinnisvarast õnneks kuhugi kadunud. Tallinna korteriturg lõi uusi hinnarekordeid, magusamate uusarenduste puhul käiakse ühe ruutmeetri eest välja isegi kuni 5000 eurot. Eluaseme hinnad kallinevad globaalselt ligi 15 aasta kiireimas tempos. Ootamatu kasvupuhang puudutab küll vaid elamispindu, nõudlus ärikinnisvara järele on vähenenud.

Olukorras, kus töötajad on kodus ja kontorid tühjad, on igati mõistetav, et ettevõtjad vähendavad nende ainukasutuses olevat kontoripinda. Nende säilitamine endises mahus pole lihtsalt mõistlik.

Kontor kujunes ja ka kujundati ajapikku ettevõtte visiitkaardiks, see pidi olema ilus ja korralik. Elu muutub aga aina rohkem paberivabaks ning sealt tekib küsimus, milleks printida oma nimi vanamoodsale paberilipikule, kui seda saab vaadata veebist, sellele klikkida ning tutvuda interaktiivselt. Asjaajaminegi on ju nihkunud telefonikõnest pigem e-kirjutamisele. Osal ettevõtetel on selgunud, et neile on kontori omamine täpselt sama ebavajalik kui visiitkaartide trükkimine – see pole ka enam «lahe» –, parem tee tööd kodukontoris ja ole Google’is esimene. Äripaketi ABC on jäädavalt muutunud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles