Näeme murega, et arenguseire tegevuse vajalikkus on seatud kahtluse alla ning vaagimisel on võimalus ASKi sulgemiseks või arenguseire tegevuse mahu oluliseks vähendamiseks.
Arenguseire seadus ja selle alusel loodud keskus sündisid vajadusest, et sõltumatuid ja tulevikku vaatavaid uuringuid tehakse Eestis järjepidevalt ning vastutus nende korralduse eest oleks institutsionaliseeritud. Selge vastutus, sõltumatu nõuandev koda ja riiklikult tagatud eelarve annavad võimaluse seiretegevust stabiilselt ja pika vaatega planeerida, samuti saada laiemat kasu sellest, et tulevikuseire kompetentsid on koondatud meeskonnaks ja neid arendatakse süstemaatiliselt.
Näeme, et nelja ja poole tegutsemisaastaga on ASKis vajalik metoodiline kompetents üles ehitatud ning võimalikke tulevikustrateegiaid on juba paljudes valdkondades analüüsitud. Rektorite Nõukogu hinnangul vajadus sellisteks uuringuteks pigem kasvab. Kindlasti ootame koos Riigikogu kultuurikomisjoni ja Haridus- ja Teadusministeeriumiga ASKi tööplaanis olevat kõrghariduse tulevikuvaadet, aga näeme ka laiemalt, et Eesti riik peab lähiaastatel tegema palju kaugeleulatuva mõjuga valikuid. Nende otsuste kvaliteet sõltub otseselt sellest, kui hästi oskame läbi mõelda ja arvestada, mida üks või teine valik kaasa tuua võib ning tuleviku-uuringutel on selles protsessid oluline roll.
Arenguseire uuringutes käsitletakse poliitiliselt olulisi teemasid teaduspõhiselt, neutraalselt ja analüütiliselt. See on alus, mis annab meie hinnangul kõikidele Riigikogu fraktsioonidele, aga ka ministeeriumidele, nende allüksustele ning nende sotsiaalsetele partneritelegi hea alusmaterjali oma seisukohtade kujundamiseks. Raportite kõrval peame oluliseks ka ASKi pakutavat platvormi pikema vaatega aruteludeks ning sedagi, et iga valdkondliku uuringu teostaja saab oma kompetentsiga panustada lisaks Riigikogu ja tema komisjonide aruteludele ka laiemalt – nt valdkondlikel konverentsidel ja üritustel ettekandeid tehas või eri meediumites sõna võttes.