Inimesed, kes soovisid vaktsineerimiseks aega broneerida, nägid ekraanil teadet, et neil tuleb patsiendiportaali sisenemiseks oodata. Ooteaeg oli alguses poolteist tundi, kuid päeva peale vähenes poole tunnini.
Patsiendiportaali toimimise eest vastutav ametiasutus – Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus (TEHIK) – väidab, et süsteem ei jooksnud kokku, vaid et korraga sisselogijate arvu piirati teadlikult. Seda tehti selleks, et kaitsta haiglate infosüsteeme ja võimaldada nendel, kes olid juba portaali sisse saanud, oma toimingud ilma tõrgeteta lõpuni viia.
TEHIKu põhjendustega võib üldiselt nõustuda. Tõesti see ootejärjekorra teenus töötab ja ootaja saab reaalajas infot selle kohta, kui palju on enne teda kasutajaid ja millal saabub tema kord sisse logida. Kui ootejärjekord kätte jõuab, siis antakse sellest arvutis helisignaaliga märku ja inimene ei pea pidevalt ekraani vahtima.
Eile õhtul kella viie paiku oli patsiendiportaalis ootejärjekord 18 minutit ja sisselogimise järjekorras ootas umbes 3900 inimest. Kui järjekord kätte jõudis, siis käis sisselogimine kiiresti ja süsteem toimis nobedalt. Ühele meie toimetajale pakuti võimalust ennast Pfizeri vaktsiiniga vaktsineerida juba esmaspäeva hommikul Lääne-Tallinna keskhaiglas. Kõik see on tore, kuid ei vähenda kuidagi nende inimeste kannatusi ja pahameelt, kes pidid päeva esimeses pooles üle tunni aja ootama.
Ühiskond ootab vaktsineerimise korraldajatelt oma küsimustele vastuseid ja paremat planeerimist tulevikus. Me ei taha näha pooleteisetunniste järjekordade kordumist.