Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Aivar Kokk: tõmbame aktsiisitõusule pidurit, et toetada Eesti majandust! (2)

Paar aastat tagasi sotsiaalmeedias alguse saanud üleskutse koondas üle Eesti tuhandeid inimesi, kes avaldasid protesti aktsiisipoliitika vastu. Kas praegu plaanitav aktsiisitõus võib inimestes taas nördimust põhjustada?
Paar aastat tagasi sotsiaalmeedias alguse saanud üleskutse koondas üle Eesti tuhandeid inimesi, kes avaldasid protesti aktsiisipoliitika vastu. Kas praegu plaanitav aktsiisitõus võib inimestes taas nördimust põhjustada? Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Riigikogu rahanduskomisjoni aseesimees Aivar Kokk (Isamaa) kirjutab sellest, et valitsus peaks toetama Eesti ettevõtjaid, et neil oleksid võrdsed tingimused teiste Balti riikide ettevõtjatega. 

Isamaa, Keskerakonna ja EKRE koalitsioon langetas diisli, elektri, maagaasi ja mitmeid teisi aktsiise, et leevendada koroonaviirusest tingitud majanduskriisi mõjusid. Nüüd ootab 2022. aasta mais Reformierakonna ja Keskerakonna otsustamatuse tõttu kõiki Eesti inimesi ja ettevõtteid aktsiisitõus. Veel ei ole aga hilja ning minu suur soovitus valitsusele on, et nad ei tõmbaks keerulises majandusolukorras meie enda ettevõtjatelt vaipa jalge alt. Eesti inimeste ja majanduse toetamiseks tuleb tõmmata aktsiisitõusule pidurit.

Aktsiisimäärade tõstmise või langetamise puhul saadab iga valitsust üks ja sama vaidlus. Ühelt poolt toovad diisli- ja elektriaktsiis riigieelarvesse märkimisväärset tulu. Teisalt soodustavad liiga kõrged aktsiisimäärad piirikaubandust ja salaturu osakaalu ning kahjustavad meie inimeste toimetulekut.

Esimese katse aktsiisimäärade alandamiseks tegin koos fraktsioonikaaslastega riigikogus juba 2019. aastal, kuid toona jäi asi tegemata riigikogu ametiaja lõppemise tõttu. Pärast seda, kui maailmamajandust hakkas raputama seninägematu Covid-19 pandeemia, otsustasime, et Eesti inimeste toimetuleku ja ettevõtete konkurentsitingimuste parandamiseks on vaja astuda konkreetseid samme. Seetõttu langetasime 11 erinevat aktsiisimäära alates maagaasist ja kütteõlidest ning lõpetades diislikütuse ja elektrienergiaga.

Tagasi üles