Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Raido Puust: kvaliteetsema digiõppe poole – on see võimalik?

Copy
Raido Puust
Raido Puust Foto: Karl-Kristjan Nigesen

TalTechi professor ja aasta e-kursuse autor Raido Puust kirjutab sellest, kuidas püüelda kvaliteetsema digiõppe poole.  

Kui Tallinna Tehnikaülikool (TalTech) kehtestas oma uuendatud õppekava statuudi 2016. aastal, muudeti seda 2017. aastal sõnastusega, et kõikidel kohustuslikel õppeainetel peab olema tagatud e-tugi (esimese ja teise astme õppeainetele) ja seda hiljemalt 2020. aasta kevadsemestriks (TalTech, 2019). Seega läks eriti kiireks neil, kes veel e-toele kui sellisele oma õppeaine raames polnud mõelnud ja kelle õppeaine e-tugi pidi olema valmis 2018. aasta kevadsemestriks (lähtuvalt sellest, mitmenda õppeaasta ainega tegemist oli).

Mõistagi ei tähendanud see, et ülikoolis puudusid e-toega kursused või e-kursused. Jagasin sel hetkel TalTechis end lektori ja haridustehnoloogi ametikoha vahel, mistõttu oli näha, et segadust tekkis üksjagu: mida see e-tugi tähendab? Kas ma pean kõike nüüd e-õppena tegema? Samas oli ka neid, kellel olid e-toega kursused juba ammuilma olemas.

E-tugi, e-kursus, e-õpe, distantsõpe, digiõpe, kaugõpe, hübriidõpe – me oleme neid sõnu läbisegi saanud pruukida viimase pooleteise aasta jooksul, kui oleme sunnitud harjutama end Covid-19st tulenevate piirangutega. Just sund kui selline on paljusid meist kui õppejõude mõjutanud otsima uusi võimalusi oma õppeaine digitaalseks esitamiseks alles nüüd.

Tagasi üles