Sotsiaalses isolatsioonis olemine ei ole laste ja noorte psühhosotsiaalse arengu jaoks loomulik keskkond, kuid vanema põlvkonna arenguülesanne pole selle suhtes nii tundlik, kirjutab TLÜ Haridusteaduste Instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema.
Tellijale
HARIDUS JA TEADUS ⟩ Riin Seema: koroonakriis ja selle mõju elukaare erinevatele loomulikele arengukriisidele
Inimese elukaares saab täheldada kaheksat loomulikku psühhosotsiaalse arengu etappi või kriisi. Igal kriitilisel perioodil on eriline arenguülesanne, mille võib läbida edukalt või edutult. Näiteks on teismeliseiga oma minatunde kujunemise periood läbi füüsiliste ja vaimsete annete otsimise ning kaaslastega suhtlemise. Arenguülesande luhtumise korral noor ennast ei leiagi. Laps vajab kriitilistel perioodidel täiskasvanu kohalolekut, mõistmist ja toetust.