Valitsus tahab visa järjekindlusega kiita heaks plaani diislikütuse madalama aktsiisimäära kehtivusaega mitte pikendada, mille eest erasektor on korduvalt hoiatanud ja soovitanud seda mitte teha. Mäletatavasti pärast diisliaktsiisi tõstmisi 2016. ja 2017. aastal kulus rahvusvahelistel veoettevõtetel umbes aasta, et tankimised Eestist välja viia. 2022 võime seega arvestada, et ettevõtetel kulub lähiriikidesse “kolimiseks” maksimaalselt vaid mõni kuu, kirjutab Neste Eesti AS peadirektor Dennis Antamo.
Tellijale
Neste Eesti peadirektor: jaanipäeval 2022 tangitakse jälle Lätis (3)
Kütusesektori ja veondussektori kalkulatsioonide järgi väheneksid aktsiisitõusul tagasi 2019. aasta tasemele minnes laekumised riigieelarvesse ca 80 miljoni euro võrra madalamale kui tänase aktsiisitasemega jätkamisel. Pikaajaliselt aitaks 2023-2025. aasta eelarve laekumised maksimeerida tänase aktsiisitasemega jätkamine.