Uku Varblane FOTO: Erakogu

Autokasutuse kasvu prognoosil põhinev planeerimine pole jätkusuutlik nii suurte kulude, ruumivajaduse kui ka keskkonnamõjude mõttes, kirjutab majandusteadlane Uku Varblane. Linlane peab saama liikuda autota.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Harjumaa liikuvusmudelis tekitavad suurimaid, ühtlasi üha teravamaid probleeme linnalähedased monofunktsionaalsed uusasulad, kust iga päev – valdavalt autoga – linna sõidetakse. Iga päev siseneb linna üle halduspiiri ja õhtul lahkub ligikaudu 40 000 autot. Uutele liiklussõlmedele ja läbimurretele vaatamata ei ole ummikud leevenenud. Millised on kõige tüüpilisemad linna ja lähiümbruse elanikud, kuidas nad liiguvad ning mis võiks nende käitumist ja hoiakuid muuta?