REGIONAALARENG ⟩ Andrus Nilisk: tasuta ühistranspordi kõrvale ei ole võimalik tuua tasulisi teenuseid

Antti Roose
, Fookuse Regionaalarengu toimetaja
Copy
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevjuht Andrus Nilisk.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevjuht Andrus Nilisk. Foto: Sõnumitooja

Aktuaalsetesse Harjumaa ühistranspordi korraldamise küsimustesse toob selgust Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Andrus Nilisk.

Harjumaa pendeldaja lähtub pragmaatiliselt põhimõttest «kiirus = kvaliteet». Kuidas kiirust suurendada?

Loomulikult on kiirus liikuvuses üks olulisemaid näitajaid, aga ka turvalisus, kvaliteet, mugavus, ligipääsetavus ja hind. Kui me räägime väljaspool Tallinna asuval trassil kiiruse tõstmisest, siis ei tohi olla bussides ühtegi seisvat ega külgsuunas istuvat sõitjat. Vaja on rohkem otseliine, vähem peatusi, kohalikud etteveod sõlmpunktidesse, piletimüük bussis ainult e-piletiga. Kui me räägime Tallinnast, siis ühistranspordil peavad siin olema omad rajad, eriti tipptundidel.

Mida peate oluliseks liiniuuenduses?

Sooviksime uue Tabasalu–Maardu liini korralikult käima sõita, et siis õppida, mida tulevikus teha paremini või teistmoodi. Uuendustest oleme ellu viimas muudatusi, mis olid planeeritud eelneval hankeperioodil. Siin võiks rõhutada, et muudatuste planeerimine on pikk protsess ja need ei toimu üleöö. Näiteks veebruarist lisasime ühendusi liinil 124 Tabasalu–Harkujärve– Tallinn (Mustamäe) vahel ja liinil 122 Vääna-Jõesuu–Tabasalu–Tallinn vahel. Lõuna suunal avasime liini 164 Tallinn–Jüri–Kiili–Kohila, mis loob esimest korda võimaluse liikuda bussiga nende eeslinnapiirkondade vahel. Paneme Kose ja Tallinna vahel käima kiirliini nr 140 sarnaselt Tallinna–Loksa ja Tallinna–Kuusalu kiirliinidega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles