Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Taavi Aas: ühistranspordi süsteem on kallis, aga regionaalpoliitika ei olegi odav (1)

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas. Foto: Sander Ilvest

Ühistranspordi korralduse aitab tõhusamaks muuta inimeste vajaduste uurimine ja süsteemi paindlikkus, mitte tasuta transpordi kaotamine, kirjutab majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Milline peaks olema maapiirkonnas liiklemise võimalus võrreldes linnaga? Tulevikus võiks see kindlasti olla paindlikum kui tänane üpris jäik liinivõrk. Hetkel on käimas erinevaid projekte Eesti eri maapiirkondades, et oleks võimalik tellida ühistransporti oma liikumisvajadusest lähtuvalt. Näiteks annab inimene märku, et tahad õhtul kell 18:30 bussi Saarepeedile, et minna näiteks Viljandisse vanaemale külla. See tooks hajaasustusega piirkonna ühistranspordi kvaliteeditaset linnapiirkondade lähemale ning muudab ka väiksemates kohtades elu mõnusamaks.

Kuidas pealinnas isikliku autota hakkama saada? Sõidad trammi, trolli, bussi või rongiga. Võtad tõukeratta, odava takso. Või muidugi kõige tervislikum variant, sõidad enda jalgrattaga või jalutad soovitud kohta. Tallinn on ligi 160 ruutkilomeetri suurune ning sel alal elab umbes kolmandik eestlastest, üle 400 000 inimese. Ühistranspordivahendit ei pea reeglina üle kümne minuti ootama, kuna liinivõrk on niivõrd tihe.

Tagasi üles