Chema Camean: digitaalne lämbumine

Josemaría (Chema) Camean
, VHK Gümnaasiumi juhataja
Copy
Vanalinna Hariduskolleegiumi Gümnaasiumi juhataja Josemaría (Chema) Camean
Vanalinna Hariduskolleegiumi Gümnaasiumi juhataja Josemaría (Chema) Camean Foto: Erakogu

Olen töötanud kooliõpetajana ligi 20 aastat ja märganud, et viimase 10 aasta jooksul on lastel ja noortel järjest sagedamini esinenud vaimseid probleeme, kirjutab Vanalinna Hariduskolleegiumi Gümnaasiumi juhataja Josemaría (Chema) Camean. Kas seda saaks kuidagi seletada, et võiksime neid ehk paremini aidata ja probleeme ennetada?

Võib-olla leiame ühe vastuse – mis pole kindlasti ainus – noorte ja nende pereliikmete «kapseldumises», mida on soodustanud infotehnoloogia laviin ja mille kõrvalmõjud on muret tekitavad. 

Interneti kasutamine, elu sotsiaalmeedias, ekraani ees veedetud aeg, nutisõltuvus, vaimne tervis ja pereelu on meil koolis õpilastega tähtsad aruteluteemad. Küsisin hiljuti koolis õpilastelt interneti kasutamise kohta ja vastused olid murettekitavad:«Meie vanemad ei pruugi ette kujutada, kui kaua me telefonitsi suhtleme ja kui tugev võib olla sõltuvus: me kaotame reaalses elus suhtlusvõime». 

Tagasi üles