Tõsiasi on see, et mind pole püütud kinni kusagilt metsast või stepist ja toodud puuris inimeste sekka elama. Ei tahaks rääkida isiklikest asjadest, aga antud juhul pole lihtsalt valikut: olen sündinud Eestis Eesti Vabariigi õigusjärgse kodanikuna, ma pole saanud kodakondsust eriteenete eest või naturalisatsiooni korras, mis võiks Ahto Lobjakale näida «kodustamisena». Eesti ongi minu kodu. Kodus ei ole tarvidust kodustada oma koduseid. Kui aga Ahto Lobjakas tõesti arvab, et üksnes oma geneetilise koodi või nime tõttu on mind omaenda kodus kuidagimoodi dresseeritud, siis lükkan selle hüpoteesi ümber.
Tõsiasi on see, et mind pole püütud kinni kusagilt metsast või stepist ja toodud puuris inimeste sekka elama. Olen sündinud Eestis Eesti Vabariigi õigusjärgse kodanikuna, ma pole saanud kodakondsust eriteenete eest või naturalisatsiooni korras, mis võiks Ahto Lobjakale näida «kodustamisena».
Kui Ahto Lobjakas tõesti arvab, et minu eesti keele oskus või see, et ma astun välja eestlastele omistatavate ja nendele mitteomaste pahede aksioomile, et mulle meeldib Eestimaa loodus, et olen midagi saavutanud mõlema keele kultuuriruumis, et mul on eestlastest sõpru ja pereliikmeid, on kõik «kodustamise» tulemus, siis kas ma peaksin piinlikkust tundma ja kõigest sellest loobuma? Kas ma peaksin valetama, et mind on siin kuidagi diskrimineeritud? Et ei lubatud teaduri tööle, ajalehtedesse, eetrisse ja plaadistuudiotesse kohe BIT-i transamehe kohalt, kellena ma ka töötasin, vaid pidin ikka kõvasti vaeva nägema, et töötada ennast teatud tasemeni üles? Küsin siis otse: kas Eri Klas oli kodustatud juut?
See on minu elu, armas Ahto Lobjakas, ja ma jääksin selle juurde. Ja mitte kunagi ei hakka ma midagi arvama selle kohta, missugune eestlane Teie olete. Minu arvamus puudutaks vaid Teie poolt väljaöeldud seisukohti.